Efterfødselstræning

Kom i form efter fødsel og graviditet

Din krop udsættes for stor fysisk belastning under en graviditet og fødsel. Derfor er det vigtigt at komme i gang med at genopbygge og styrke hele din krop i kølvandet på en graviditet. På den måde kan du hurtigere genvinde dit tidligere funktionsniveau. Hos Børneteam Proaktiv, hjælper vi dig med at finde motivationen og vejleder dig til den mest effektive efterfødselstræning.
Efterfødselstræningen er for nybagte mødre med et barn på mellem 0 og 12 måneder. Forløbet fokuserer på nogle af de vigtigste områder, som skal styrkes efter endt graviditet:
q Bækkenbundstræning
q Styrkelse af mave- og rygmuskulaturen
q Kondition
q Holdningskorrigerende øvelser
q Nedsættelse af smerter
q Afspænding og udspænding for skuldre og nakke

Efterfødselstræning med baby og andre mødre

Du får til vores efterfødseltræning mulighed for at mødes med andre nybagte mødre, der også ønsker at komme i form efter graviditet og fødsel. I kan eventuelt også tilmelde jer som mødregruppe, hvis I ønsker at træne sammen. På efterfødselsholdet tager vi højde for individuelle behov og  træningsniveau. Samtidig indgår din baby undervejs i øvelserne, så du får glæden af at træne sammen med både dit barn og andre mødre. Generelt er efterfødselstræningen tilrettelagt, så du altid kan have din baby med.

Hvornår kan jeg starte på efterfødselstræning?

Du kan starte på efterfødselsholdet cirka 2 uger efter en ukompliceret fødsel og cirka 6-8 uger efter et kejsersnit. Vi anbefaler dog, at du først starter efter et efterfødselstjek hos din egen læge. Oplever du fysiske problemer, for eksempel med at holde på vandet, kan det være en god idé at booke tid til undersøgelse af din bækkenbundsmuskulatur, før du starter på holdet. Det kan du gøre hos vores fysioterapeut med speciale i Gynækologisk Obstetrisk Fysioterapi.

Kontakt og pris

Du kan stille spørgsmål eller tilmelde dig holdet, ved at kontakte fysioterapeut Malene på mail: malenefysioegaa@outlook.dk.